Zadnjih 20 godina inkluzija je postala osnovna filozofija u razvoju „obrazovanja za sve“, a edukacijsko uključivanje ključna strategija u suzbijanju marginalizacije i segregacije osjetljivih skupina. U svijetu su se razvili sustavi podrške za podizanje razine pristupačnosti škole te se provode istraživanja s ciljem pronalaženja učinkovitih mehanizama za ostvarenje inkluzije.

Pomoćnik u nastavi jedan je od takvih oblika podrške, njihov broj progresivno raste, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj te se stoga s pravom postavlja pitanje uloge i učinaka rada pomoćnika u nastavi. Istraživanja u svijetu (EEF, 2015) ukazuju na niz propusta u dosadašnjem provođenju ovog oblika podrške i nepovoljnih učinaka na obrazovnu inkluziju.

 

Na samom početku uvođenja pomoćnika, prije desetak godina, u Hrvatskoj smo istraživali (Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet i CIP IDEM) njihove učinke, razmatralo se koje su  potrebne kompetencije za obavljanje posla pomoćnika te se putem supervizije pomoćnika dolazilo do spoznaja o izazovima na koje oni nailaze u svom radu.

Nakon proteklog perioda željeli smo istražiti i bolje upoznati ulogu pomoćnika u nastavi u školama koje već imaju duže iskustvo s uvođenjem pomoćnika. Iz tog razloga proveli smo istraživački projekt „Uloga pomoćnika u nastavi iz perspektive učitelja i pomoćnika u nastavi“ s voditeljicom prof.dr.sc. Ljiljanom Igrić.

Cilj istraživanja je upoznavanje s ulogom pomoćnika u nastavi u odgojno-obrazovnoj praksi iz perspektive pomoćnika i iz perspektive učitelja.

U skladu s ciljem strukturirano je i provedeno osam fokus grupnih intervjua s 84 sudionika, učitelja i pomoćnika u nastavi u tri grada u Hrvatskoj.

Jednodnevna konferencija, pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja, održat će se 16. listopada 2018. od 10:00 do 17:00 sati u Konferencijskoj dvorani Ministarstva znanosti i obrazovanja, Donje Svetice 38, Zagreb.

Na Konferenciji će biti prikazani rezultati projekta te će učitelji, pomoćnici u nastavi i stručni suradnici škola upoznati skup s primjerima dobre prakse. To će biti prilika čuti i neka iskustva roditelja učenika s podrškom pomoćnika u nastavi. Posebno je važno suočiti se sa nekim iskustvima samih učenika koji su stekli pravo na ovu podršku za inkluzivno obrazovanje.

Gost predavač iz Velike Britanije predstavit će iskustva i znanstvene spoznaje o ulozi pomoćnika u nastavi ove države, koja je već prije više od 10 godina uvela zanimanje pomoćnika u nastavi.

Prijaviti se možete do 31.8.2018. popunjavanjem obrasca ovdje.

Drugi poziv s detaljnim programom biti će dostupan do  5. rujna 2018.

Za sve dodatne informacije slobodno nam se obratite na e-mail uciliste@idem.hr

ili pozivom na broj telefona:

099/26 98 494  Ana Maljevac, dipl.oec.

099/25 20 414  Klara Matejčić, mag.rehab.educ.

 

 Programski odbor:

Ljiljana Igrić – predsjednica Programskog odbora

Jasna Kudek Mirošević

Arijana Mataga Tintor

Draženka Sila Ljubenko

Mirela Skelac

Zrinjka Stančić

 

Organizacijski odbor:

Jadranka Brkljačić

Ana Maljevac – tajnica Organizacijskog odbora

Mateja Marinić

Klara Matejčić – tajnica Organizacijskog odbora

Anamarija Pavić