ZAGREB, 16. travnja 2012. – Danas je u dvorani Ministarstva socijalne politike i mladih u organizaciji United Nations Development Programme, Učilišta za obrazovanje odraslih – IDEM i Centra inkluzivne potpore IDEM, a pod pokroviteljstvom Ministarstva socijalne politike i mladih održan okrugli stol „Transformacija Centra za autizam u Centar potpore redovnim odgojno obrazovnim ustanovama“.

 

Cilj okruglog stol bio je objedinjavanje dosadašnjih iskustava u organizaciji stručne podrške školama u obrazovanju djece s teškoćama kroz uslugu mobilnih stručnih timova te provjera njihova učinka. Okruglim stolom završen je projekt “Transformacija Centra za autizam“ kojeg je financirao United Nations Development Programme, a provodilo Učilište za obrazovanje odraslih – IDEM i Centar inkluzivne potpore IDEM. Cjelokupni projekt započet je 2011. godine s ciljem razvoja deinstitucionalizacije, zaštite prava djece s teškoćama i ostvarenja redovne škole dostupne svoj djeci. Projektne aktivnosti obuhvaćale su edukaciju i rad mobilnih stručnih timova za sustavnu podršku učiteljima i pomoćnicima u nastavi, superviziju rada mobilnih stručnih timova i konzultativne sastanke sa roditeljima djece s poremećajem iz autističnog spektra.

Na samom otvorenju konferencije Darko Kobetić, ravnatelj Učilišta za obrazovanje odraslih – IDEM i voditelj Projekta pozdravio je sve okupljene i istaknuo važnost osnivanja centara potpore u cilju osiguravanja standarda školovanja učenika s teškoćama. Također, istaknuo je kako su sva djeca sposobna za odgoj i obrazovanje i imaju pravo biti uključena u sustav redovnog školovanja i ravnopravno integrirana u društvo. Neprilagođeni sustav, osobne i društvene predrasude su istinske prepreke, a ne teškoće djece.

Na otvorenju su se svim prisutnima kratkim pozdravom obratili i zamjenica Ministrice socijalne politike i mladih, gospođa Iva Prpić, predstavnica UNDP-a, gospođa Jasmina Papa, voditeljica Programa socijalnog uključivanja te ravnatelj Centra za autizam, g. Ivica Dokleja. Prof. dr. sc. Ljiljana Igrić, predsjednica Centra inkluzivne potpore IDEM, naglasila je: „Upravo dovršeni projekt imao je zadatak provjerenim programima edukacije članova mobilnih stručnih timova, koje su izradili priznati stručnjaci edukacijsko-rehabilitacijskog područja, opskrbiti stručnjake Centra za autizam potrebnim znanjima i vještinama za dinamičnije ostvarenje subjektivnih preduvjeta za „inkluzivnu školu“.
Na okruglom stolu govorila je i stručna suradnica Učilišta za obrazovanje odraslih – IDEM prof.dr.sc. Jasmina Škrinjar Frey posebno naglasivši ulogu transformacije posebnih ustanova u podizanju kvalitete odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama. O primjerima dobre prakse i svojim iskustvima govorile su i predstavnice Centra za autizam, članice Mobilnog stručnog tima. Predstavljena je važnost timske suradnje u kreiranju inkluzivnih škola, uloge međuvršnjačke potpore u stvaranju inkluzivnog okruženja te uloge člana mobilnog stručnog tima u opservaciji učenika s teškoćama.

Okrugli stol završen je dodjelom certifikata svim polaznicima Edukacije za članove mobilnih stručnih timova nakon čega je prof. Kobetić zahvalio svim sudionicima, učiteljima i stručnjacima na njihovom nastojanju stvaranja boljeg i tolerantnijeg društva u kojem je svaki učenik, bez obzira na tjelesne ili intelektualne sposobnosti, prvenstveno dijete s pravom na školovanje u redovnoj školi.

Održivost modela inkluzije

Uloga mobilnog stručnog tima u opservaciji učenika s teškoćama

Prikaz rada mobilnog stručnog tima